jueves, 15 de mayo de 2008

Sa farsa d'en Delgado (I)


I sí, pot resultar estrany que jo, que en aquest mateix blog he penjat s'artícul-declaració de principis d'en Delgado, ara digui que se tracta d'una farsa. I ho pens, de bon de veres, i ara diré perquè.

En primer lloc que quedi clar: sí que hi estic d'acord en que es pares tenen dret de triar sa llengo en sa qual es fills han d'esser educats, ja que sa Constitució ho deixa ben clar en tema de llengos oficials, i perquè, mos agradi o no, formam part d'Espanya, i segons sa Constitució hem de sebre es Castellà (ho resumesc en Castellà, que ès realment lo que hem de sebre).

També hi estic d'acord en que es nom de sa llengo s'ha de canviar a s'Estatut de sa CAIB, i això ès una cosa molt important: no ès lo mateix dir-se Miquel que Miquel Àngel o Joan, i si Catalans i Valencians li diuen a ses seues llengos "Català" i "Valencià", noltros no serem més bàmbols-betzols i li direm Balear, com a nom que reuneix ses parles mallorquines, menorquins i eivissenques, i a cada illa se li dirà es nom de s'illa, ès a dir, Mallorquí a Mallorca, Menorquí a Menorca i Eivissenc a Eivissa.
Lo que queda, pactes amb nacionalistes i que governi sa llista més votada ja m'ès igual, tammateix es polítics sempre se guien per altres interessos.

També estic content que qualcú haja recollit un interès per sa llengo de Balears i que trasladi es sentiment de molts de ciutadans per no perdre ses nostres formes de xerrar i ses nostres gramàtiques antigues.

I, per acabar, també estic an es 100% d'acord amb s'artícul que va escriure an es diaris de Balears, històricament sé qui hi ès darrera i sé que no menteix, i filològicament no hi estic d'acord, perquè ja he xerrat en contra des membres de "S'Acadèmi" i sa seua gramàtica.

Emperò, tot això fa un "tufillo" estrany, qualcuna cosa no m'acaba de quadrar en tot això, i en pròxims atículs d'aquesta sèrie intentaré desgranar perquè pens així. No tot pareix tan net com mos ho presenten i això fa aigos per un parell de bandes. Aquí vos diré on no me quadra sa cosa.

Força Mallorca!

1 comentario:

Anónimo dijo...

Idò quedarem esperant a voure si se pot desvel·lar es misteri, jejeje.

Un saludo, amic.